معاون دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور: استقرار نظارم مهارت و فنآوری از مهمترین اقدامات دانشگاه بوده است

۳۰ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۰ کد : ۴۰۸۸ اخبار شیرپوینت
تعداد بازدید:۲۳۱
  معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور از استقرار نظام مهارت و فنآوری بعنوان یكی از مهمترین اقدامات دانشگاه یاد كرد.   ​
معاون دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور: استقرار نظارم مهارت و فنآوری از مهمترین اقدامات دانشگاه بوده است
به گزارش روابط عمومی واحد استانی، دكتر حاجیلو در جمع رؤسا، مدیران مالی و آموزشی مراكز آموزش علمی كاربردی استان ایلام اظهار داشت: در حوزه دانش نظری، دانشگاه‌ها و به ویژه وزارت علوم عملكرد خوبی داشته‌‌اند اما هنوز در زمینه آموزش‌های مهارتی نیاز به كار بیشتری وجود دارد.

 وی در حوزه علوم عملی و كاربردی به نقش دانشگاه جامع علمی كاربردی و اهمیت توسعه آموزش‌های مهارتی پرداخت و افزود: مقام معظم رهبری در سال 89 در جمع كارآفرینان به درستی تأكید كردند كه "دانشگاه‌های علمی كاربردی، فنی و حرفه‌ای ها، آموزشكده‌های فنی و حرفه‌ای باید توسعه پیدا كند. ما به علم احتیاج داریم اما به پنجه كارآمد هم احتیاج داریم" كه پس از آن نظام جامع آموزش مهارت و فنآوری در سال 1390 تدوین شد.

دكتر محمد حسن حاجیلو با بیان این مطلب كه نظام جامع آموزش، صلاحیت حرفه‌ای و شرایط احراز اشتغال، 3 زیر نظام جامع مهارت و فنآوری می‌باشند، تصریح نمود: بر اساس این نظام، سیستم آموزش در دانشگاه جامع علمی كاربردی به گونه‌ای  برنامه‌ریزی شده است كه 30 درصد آموزش‌ها در حوزه علوم نظری و 70 درصد در بخش علوم كاربردی و عملی باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص توسعه‌ مهارت آموزی، اظهار داشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه كه بر نیاز سنجی آموزشی با نگاه كاربردی و مهارتی تأكید دارد، دانشگاه جامع علمی كاربردی در راستای كسب علوم كاربردی و مهارت آموزی جوانان، كیفیت بخشی به آموزش‌های مهارتی دانشگاه و نظارت مستمر بر ارتقاء كیفیت آموزش‌های كاربردی را سر لوحه كار خود قرار داده است.
این مسوول خواستار توجه به آموزش‌های در محیط واقعی كار و شتاب در حركت به سوی علمی كاربردی واقعی شد و خاطر نشان كرد: این آموزش‌ها باید به گونه‌ای باشد كه هر كدام از 780 هزار دانشجوی دانشگاه جامع علمی كاربردی پس از فارغ‌التحصیلی یك فرد ماهر و یك كارآفرین باشد.
حاجیلو در پایان با اشاره به بحث كوچك سازی دولت و طرح واگذاری تصدی‌ها به بخش خصوصی، نسبت به فرهنگ مدرك گرایی و افزایش بیكاری در جامعه هشدار داد و ضمن تأكید بر نقش رسانه‌ها در مقابله با این نگرش اشتباه، تصریح كرد: تربیت تكنسین، كارشناس مهارتی یا حرفه‌ای، كارشناس ارشد مهارتی یا حرفه‌ای و خبره مهارتی  نیاز امروز جامعه و راه برون رفت از این مشكلات موجود در زمینه تولید و اشتغال است.

 سرپرست دانشگاه جامع علمی كاربردی استان نیز با بیان اینکه طی سال‌های گذشته اتفاقات مثبتی در حوزه آموزش‌های علمی کاربردی در استان ایلام روی داده است، افزود: این اتفاقات مثبت با تلاش کارکنان، روسای مراکز و سایر همکاران دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام روی داده است.

 دكتر همایون مرادنژادی ضمن تقدیر از حمایت‌های مسوولان دانشگاه جامع علمی كاربردی، به ویژه معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه، خاطر نشان كرد: توسعه آموزش‌های مهارتی علمی کاربردی در استان ایلام ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و در دستور کار دانشگاه علمی کاربردی استان قرار دارد.

jalaseye Dr hajilo Ba Roasaye marakez 00301192.JPG
jalaseye Dr hajilo Ba Roasaye marakez 02301192.JPG
jalaseye Dr hajilo Ba Roasaye marakez 01301192.JPG